9. nädal: Trip Wroclaw'i

Czesc!

Esmaspäeval toimus poola keeles test tegusõnade pööramisele. See oli väga lihtne ja ei võtnud rohkem kui 5 min. Ülejäänud tunni parandas õpetaja meie töid ja me sellel ajal mängisime tunni lõpuni kaarte. Peale seda oli Mathematics tund.
Kuna ilm oli ilus ja soe, siis peale tunde tegime pikniku ja grillisime ühika taga.
Meie piknik

Teisipäeva hommikul toimuma pidanud Project Management jäi ära, seega hakkas kool alles 11:30 Desicion Making Process tunniga. Kool lõppes kell 15. Õhtul toimus ühika common room'is ühiselamu Easter party. Enamus olid seal poola õpilased aga ka me mõndade Erasmuse inimestega liitusime. Seal oli süüa, juua ja tantsimist ning pidu kestis poole ööni. Magama sain umbes 4 ajal.
Üks tore jäädvustus ühika Easter Party'lt

Kolmapäevases poola keele tunnis vaatasime jälle filmi. Alguses pidime aga ootama teise rühma järel, sest nemad tegid seda tegusõnade tööd kolmapäeval. Filmi nimi oli "Jack Strong", mis põhineb tõsielusündmustel Ryszard Kuklinski'st, kes oli Poola Armees kolonel ja külma sõja ajal edastas informatsiooni CIA'le. Peale seda toimus Sociology, kus loengut andis hoopis üks doktorant. Tuli välja, et see loeng oli tema esimene loeng inglise keeles, aga vaatamata sellele sai ta väga hästi hakkama. Kolmapäev oli ka selle nädala viimane koolipäev, sest järgmine päev läksime Wroclaw'i.

Neljapäeva hommikul pidime väga varakult ärkama sest pidime ühika ees bussis juba kell 5:50 olema. Sõit Wroclaw'i kestis 6 tundi. Poolel teel aga oli meil hommikusöök meie kooli poolt. Wroclaw'i jõudes läksime hostelisse, et asjad ära panna ja edasi oli veidi vaba aega. Otsisime kuskilt kohta, et kohvi osta kuni lõpuks leidsime ühe väga laheda kohviku. Läksime tagasi hostelisse, et koguneda city tour'iks. Jalutasime giidiga linnas ringi umbes 3 tundi. Ilm oli kahjuks väga külm, ainult 4 kraadi, ja olime pärast kõik väga läbi külmunud. Otsisime koha, kus lõunat süüa ja ennast üles soojendada, leidsime ühe pitsarestorani. Linn on väga ilus, sest seal on jõgi ja väga palju saari, 11 kui õigesti mäletan. Samuti on see tudengilinn ehk palju lahedaid ja odavaid kohtasid, kus ka paljudes kohtades on õpilastele head soodustused, isegi kui sa ei õpi Poolas. Linnas on tunda kunstilisust ja inimesed käivad väga stiilselt riides.
Näost näha, et hommikul kell 5 ärkamine pole mulle

Tore kohvik Wroclaw'is

Wroclaw'i market square

Neid maju kutsutakse Hans & Grete

Wroclaw'i ülikool

Kuna olime Wroclaw'is võistluste pärast teise militaarkooli õpilastega (nemad käisid kaks nädalat tagasi Warsawis ja me nüüd läksime Wroclaw'i), siis õhtul saime kokku ühes baaris, et võistelda beerpongis. Mõne aja pärast liikusime teise kohta edasi aga grupp läks lahku, osad tahtsid klubisse minna ja osad tahtsid võtta rahulikumalt ja pubis istuda. Leidsime ühe baari meie hosteli lähedal, mis oli kommunistlikus stiilis: laes oli suur kaart külma sõja aegsest Euroopast ja seintel suured pildid ja postrid, isegi pakutavad söögid ja joogid olid teemakohased.

Järgmine päev, reede, läksime hommikul kell 8 juba Military University of Land Force'i. See kool on full military, ehk reeglid olid seal veel rangemad kui Warsaw'i koolis. Enne võistlusi anti meile teada, et peame moodustama kuus neljaliikmelist võistkonda, sest kuus ala on, milles võistleme, ja kõik tiimid valivad ühe ala. Kohale jõudes tuli aga välja, et kuus tiimi võistlevad kõigil kuuel alal, mis meile muidugi tuli väga suure üllatusena. Aladeks oli Shooting, How to tie a...?, Maze+Jenga, Memory, MEDEVAC ja Orientation. Kõik alad toimusid õues ja kõige läbimiseks läks aega 3 tundi, milleks me ka muidugi valmistunud ei olnud, pluss õues oli väga külm ilm, ikka ainult 4 kraadi. Peale võistlusi saime lõunasöögi, mis oli ka veidi pettumustvalmistav, sest saime ainult suppi (võrdluseks, meie koolis pakutud lõunasöök oli suur buffee-laud). Peale seda anti teada tulemused. Ilmselgelt Wroclaw'i kool võitis kõik alad (nad on kõik militaar ja me tsiviil+ me ei tea kuidas nad neid punkte lõpuks kokku lugesid). Peale seda hakkasime kohe Warsaw'i tagasi sõitma. Aga loomulikult jäi keegi maha (kaks bulgaarlast) ja pidime tagasi sõitma. Poolel teel tegime jälle peatuse samas restoranis, kus hommikusööki sõime ja saime õhtusööki. Ühikasse tagasi jõudsime umbes 21 ajal. Loomulikult olid kõik väsinud ja läksid kohe magama.
Mõned olid rohkem väsinud kui teised

Laupäeva hommikul kohe kui ärkasin panin riidesse ja läksin Zielonkasse, sest seal toimusid Poola saalihoki Super Finals. Kell 11 hakkas naiste pronksmedali mäng, aga seda ma ei jõudnud vaatama, sest ärkasin alles kell 12. Kell 14 hakkas meeste pronksmedali mäng, kus mängis Zielonka tiim. Zielonka tiim võitis selle mängu ehk üldarvestuses said nad kolmanda koha. Järgmisena toimus naiste finaal, mille võitis tiim Gdansk'ist. Ning viimasena kell 20 algas meeste finaalmäng, kus omavahel mängisid kaks tiimi, kes mõlemad olid Nowy Targ'ist. Finaali lõppedes läksin ühikasse tagasi, oli päris hiline ja jäin kohe magama.

Pühapäeva hommikul tekkis mul mõte minna Modernse Kunsti Muuseumisse, mida olin tahtnud külastada juba pikemat aega. Aga siis nägin koridori peal Nagy't, kes küsis kas ma tahaksin teiste tüdrukutega kunstimuuseumisse minna. Kuna mul see mõte oli niikuinii, siis läksime kõik koos. Peale muuseumi läksid teised koju aga me Nagy'ga olime näljased ja läksime ühte lähedalasuvasse kohvikusse sööma. Koht oli väga cool. Ma tellisin Quinoa Bowl'i ja Nagy Millet'i, mis mõlemad olid super, super head. Läheme kindlasti sinna kohta uuesti.

Museum of Modern Art

Kohvik "The Cool Cat"
Järgmise nädalani!

Comments

Popular posts from this blog